Monday, April 30, 2007

Glory Glory Glory

Kehangatan Liga Peerdana Inggeris sudah sampai di kemuncaknya.Merata-rata penyokong Manchester United seperti mahu melompat dan berpesta.Aku jugak salah seorang daripada jutaan peminat pasukan itu.
Dimana-mana kedai mamak 24 jam akan kedenganran dialoq tentang bola.Pom Pang Pom Pang!ramai jugak setaraf dengan Shebby Singh(di kedai kopi sajalah).'Si anu ni,dia cuma boleh lari saja,shooting dia tak power.si anu tu main selalu tak pakai otak', itulah ayat-ayat tipikal yang selalu berkumandang di kedai mamak.
Bila di tanya tentang bola sepak tempatan, 95% dagi golongan ini akan menggunakan dialoq yang sama 'aku tak layan lah liga Malaysia,macam budak under 18 main bola'.
Sedarkah mereka ini yang orang itulah (pemain bola tempatan)sahaja yang layak manyarung jersi pasukan negeri mahupun negara.Walau seburuk mana pun liga dan jugak pasukan Malaysia,hanya orang inilah yang paling layak,bukan pengulas-pengulas kedai mamak yang berfantasi bahawa mereka dilahirkan di sekitar Old Trafford,Anfield,Nou Camp atau Stedio Olympico(Milan).
Sedarlah wahai Melayu...... rambut kita hitam.

4 comments:

Unknown said...

habisss jgn dok kata "M'SIAN FOOD NO GOOD'.....sembang bleh la.
Kereta hang pun sticker 'MU'

jinggo said...

glory....???
glory....???
glory....???

Butaseni@Wan Raja said...

memanglah malaysian food no good,
pedas nak mampus sampai ayam pun rasa cili,tak rasa ayam.sampai cirit birit,buasir,kolestrol sbb santan.......mcm tu good?

Khutub Kannah said...

yeah...Red Devils Rule...