Tuesday, May 8, 2007

Kami di Layan Bagaikan VVIP

Pada hujung minggu yang baru berlalu, aku bersama-sama rakan seperjuangan (Bersatuan Bakawalee) dan dewa-dewa teater Pulau Pinang telah berkunjung ke utara tanah air (Kedah dan Perlis) untuk mengadakan persembahan teater berjudul Devian Dogma:Orang Minyak Mengamok!!!!.Aku adalah salah sorang pelakon yang bertuah itu. Ini adalah sebahagian daripada rancangan 'tour' kami di semenanjung Malaya.Alhamdulillah, segala-galanya berjalan dengan amat lancar sekali.
Yang aku ingin luahkan di sini adalah rasa terharu aku dengan layanan yang diberikan oleh pihak Jabatan Kebudayaan,Kesenian dan Warisan Negeri Perlis dan sebuah kumpulan teater yang antara paling terkenal di negara kita....ahhh!! rasanya tak guna aku nak selindung lagi,kumpulan yang dimaksudkan adalah AKRAB,Kedah.
Sepanjang kunjungan kami di Perlis,kami amat terpesona dengan keindahan taman budaya Perlis dan pihak jabatan telah melayan,menjamu serta menyediakan kami kemudahan yang amat memuaskan hati kami.Asrama yang cukup selesa dan amat menenangkan sekali di sediakan kepada kami disamping makan minum kami dari pagi hingga ke tengah malam.
Tiba pula di Kedah,kami dilayan oleh kumpulan AKRAB.Layanan yang diberikan sangat membuatkan kami tersentuh huhuhu.. bilik disediakan,tikar dan toto juga dihamparkan sehinggakan penghuni rumah yang agak ramai itu sendiri tidur di dalam sebuah bilik yang sesak dan padat demi keselesaan kami.
Aku paling respek dan terharu pada salah seorang ahli kumpulan itu yang sedang mengalami masalah yang besar,tetapi sanggup melupakan bencana itu demi menjaga mood kunjungan kami itu.
Semangat melayu dan setiakawan yang di tunjukkan oleh AKRAB sungguh akrab sekali dan kami akan membalasnya jika mereka berkunjung ke Pulau Pinang.

14 comments:

jinggo said...

ya betol.............
terimakasih banyak-banyak........
kepada taman budaya negeri perlis.......layanan anda sungguh istimewa...........
dan terima kasih banyak-banyak kepada kumpulan AKRAB........
atas layanan anda yang memang baik............
dan semangat setiakawan mereka memang akrab.........

tegezoot said...

memang la best, tambahan lagi kat rumah AKRAB tu ada pemburu cinta teruna kan? kan?

Pegawai Khalwat said...

Ha ha ha.....

Nak buat lagu mana, taste jantan betina.

crunchyahcock said...

wei pegawai khalwat,butaseni dll mintak sila bagi tunjuk ajar kat aku di blindstomach.blogspot.com

butaseni said...

ya betul...nak buat macam mana?
bukan ku pinta dilahirkan sebagai simbol seks...jantan mau pompuan pun mau..

jinggo said...

tapi kan aku tengok jantan yang banyak mau kat hang.........

butaseni said...

kepada jinggo....
SAPA TAU.
hg tengoklah minggu depan(start pada jumaat mlm ni)
the great w@*R@ja will be back..
aku dijemput untuk ker bachelor party sekumpulan wanita huhuhahaha

jinggo said...

hang kena periksa betoi2.......
depa tu perempuan ka.....
atau.......
berpakaian seperti pompuan...........


har.... har.... har.....

jinggo said...

ataupon depa memang rasa yang hang ni pon gay jugak kot.......
kalau depa ajak hang terselamat lah depa..........
kalau ajak jantan betoi..........
eeeerrrrrhhhhmmmmmmmm.............

butaseni said...

kepada jinggo aku tak payah tengok atau periksa...bab ni aku ada radar.
malam ni hg tengok hehehe

ParkchickcanthiN said...

ahah..."teater itu seni...seni itu indah..."

budakjahat said...

hmm...terkenal...tapi kosong!!! Realitinya hanya kosmetik. Tanpa kosmetik, terbongkarlah segala!!!

budakjahat said...

lawati teaterkedah.blogspot.com untuk mencari jawapan

orang kampung said...

hahahahahahhahahaha dah...dah aku dah baca. Nasib baik hang sebut semalam. aku terlepas pandang entry nih. No comment pasal lepak kat rumah tu....toto je lah yang ada....besa aaalepak rumah bujang kami. Tq kerana sudi ke rumah kami. bab kosong tu........hahahahahahaadehhhhhhhh malas nak layan dah wan oiiiiii.... kosong pun kosong lah kan. nak wat cenna depa berisi. Ok for wan & bakawalee terus lagi bekarya. Biaq depa kata kita karya kosong tapi kita tahu apa yang kita buat....adiossssss. Biar buta seni jgn buta hati. hahahahaha pandai pandai jer aku.