Tuesday, June 24, 2008

Meredah Hutan dan Gua Bikin Filim!

Berlokasikan gua yang terjumpanya Perak Man iaitu Gua Kajang,Lenggong,Perak, baru baru ini aku terlibat pula dalam sebuah produksi filem yang cukup menarik dan dijangka akan hit yang menemui penonton tahun depan dengan membarisi pelakon-pelakon yang tidak perlu diperkenalkan lagi,nama-nama besar dalam industri filem tanahair seperti Saiful Apek,Nabil (Raja Lawak2),Datuk Jalaludin Hassan,Pak Pi'e,Fouziah Ghous,Azad (Nana Tanjung),Erra Fazira dan ramai lagi turut beraksi.Aku pulak tergolong dalam pelakon nama-nama kecil yang tidak dikenali dalam cerita ni hahahaha.

Satu pengalaman yang amat berguna pada aku kerana diberi kepercayaan oleh tuan pengarah (Prof Madya Razak Muhaideen) untuk menyenaraikan aku dalam barisan pelakonnya.Biarpun bukan watak utama,tetapi banyak pengajaran dapat aku pelajari.Sedikit sebanyak aku sudah dapat membezakan antara lakonan teater dan filem atau drama serta take dari pelbagai angle.Memang banyak lagi yang perlu aku pelajari.Antara orang yang banyak memberi tunjuk ajar adalah sahabatku yang memegang watak Isac iaitu Azad,thanks bro.
Mari aku kongsi dengan korang seperti biasa...................
Pintu Gua Kajang yang menyimpan pelbagai misteri adalah salah satu lokasi filem ini.
Satu post istimewa dari otai Lenggong yang memegang watak orang kampung.
SINOPSIS
FILEM ini bermula dengan pemburuan Mama Tammy dan Isac yang bekerja sebagai wartawan untuk mencari konco-konco Watson yang tinggal didalam hutan sejak perang Jepun dan terputus hubungan dengan dunia luar. Isac menculik Mila,anak ketua kampung dengan menggunakan helikopter dan membawanya ke Bandar. Chief iaitu ketua kepada keturunan Watson berasa sangat sedih apabila mengetahui Mila diculik. Kerana terlalu bersimpati dengan kesedihan yang dihadapi oleh Chief, Sifu (Saiful Apek) dan kawan baiknya, Tonga (Nabil) berjanji akan menyelamatkan Mila. Sifu memiliki keistimewaan untuk berkomunikasi dengan dunia ghaib untuk mendapat panduan. Ini telah membantunya untuk sampai ke Bandar. Bagaimanapun, gara-gara terlalu lama tinggal di hutan, Sifu dan Tonga berdepan dengan masalah untuk membiasakan diri dengan dunia luar termasuk peralatan canggih seperti kereta, motosikal, tandas yang membawa kepada elemen kelucuan dalam filem ini. (Berita Minggu, 15 Jun 2008)

Penempatan kaum Watson yang terletak didalam gua.

Mama Tammy dan konco-konconya menculik Mila.

Berjaya,Jom blah!

Para pelakon tekun mendengar arahan tuan pengarah.

Salah satu adegan di sebuah stesen TV dimana Mama Tammy memperkenalkan orang gua ini kepada umum.

Mila terkurung dan kesedihan mengenangkan kampung halaman.Dapatkah dia diselamatkan?

Jangan lupa saksikan filem SIFU yang akan menemui anda di pawagam yang berhampiran tidak lama lagi :D dan ketahuilah kesudahannya.......

Wednesday, June 11, 2008

Bikin Video Klip Janice 'Zelynn

Baru-baru ni aku terlibat dengan pembikinan video klip seorang penyanyi baru yang bakal muncul,Janice Zelynn.Bekas juara sebuah rancangan hiburan di stesen tv yang paling popular pada tahun 1998.Setelah 10 tahun menyepi dan cuma terlibat dengan show-show jemputan saja,akhirnya dia akan muncul di Industri Musik Malaysia dengan tajuk albumnya J'zelynn "Sepanjang Hayatku".

Dengan suara yang sungguh unik dan fasih berbahasa Melayu,penyanyi ni pertaruhkan lagu-lagu yang berirama R&B dan pop serta pelbagai bahasa didalam albumnya.Korang boleh lawat websitenya http://amp.channelv.com/jzelynn
http://www.myspace.com/jzelynn
http://www.jzelynn.com/

Inilah Janice.Berkelocak jantung aku berlakon dengan minah ni,cun gile
Music Videonya pula mengisahkan sepasang kekasih yang sudah tidak sefahaman,bertengkar,bertengkar dan bertengkar hingga satu tahap,si Boyfriendnya sudah tidak tahan dan meninggalkan si Girlfriend tu.Dalam keadaan marah,si Boyfriend keluar rumah dan memecut dengan super bikenya.
Menunggang dalam keadaan marah,si boyfriend ni memecut lalu tidak dapat mengawal motosikalnya dan kemalangan.Kemudian menyesal si Girlfriend dengan kedegilannya.Dan dia pun menyanyi dalam keadaan sedih menyesal. :D (dapat jugak aku merasa menunggang super bike 1000 cc, motor paling besar yang pernah aku tunggang)

Satu teknik untuk mangambil ekspressi muka aku ketika kemalangan.Kreatif.Kononnya aku sedang menunggang motor tu.
Malang tidak berbahu,terbaring aku ditengah panas terik sambil berjaket kulit hehe

video
Ini pula salah satu adegan pertengkaran kami (close shot) didalam rumah sebelum aku keluar dan mati.haha
Harap kawan aku ni akan berjaya dipersada seni tanahair sebaris dengan penyanyi bukan Melayu yang lain seperti Vince Chong dan juga Jac Victor.Disamping tu,aku pun dapat pengalaman baru,berlakon dalam sebuah music video.

Tuesday, June 3, 2008

Dilema Putera Mahkota Inderaloka

Termenung bingung si putera memikirkan nasib yang bakal menyusul tiba.Lama sudah si putera angan dan idamkan dirinya hidup bebas tanpa dikurung umpama terkukur disangkar kesunyian hiba.Si putera punya cita-cita.

Hajat dihati si putera ingin sekali menjelajah menjenguk serta merasa pahit dan lelah seperti insan-insan biasa.Bercita dimimpi pula ingin sekali si putera membuka negeri jajahannya sendiri tanpa meminta.Bukan menumpang lenang dibawah pengaruh ayahanda.Limpahan mewah terhidang hadapan mata.Berulang kali katanya "bukan itu yang anakanda minta,anakanda punya cita-cita".

Hidup si putera aman dan bahagia,katakan saja puteri mana yang diidamnya,sekelip mata dipinang ayahanda.Luahkan saja apa yang kemahuan diminta,sepantas kilat ditunaikan bonda.Berulang kali katanya "bukan itu yang Anakanda minta,anakanda punya cita-cita."

Di kratonnya segalanya ada,segalanya selamat,segalanya bahagia tetapi kesenangan ini harus si putera tinggalkan demi mencapai emas yang didamba.Tiada mudah jalan yang perlu ditempuh si putera untuk mangapai cita.Duri temucut mengelilingi, menanti,menunggu mangsanya.Itulah satunya jalan yang ada.Mengharung mara bahaya,emas dicita belum tentu terlaksana.Mungkin maut menunggu jasatnya,sebelum sempat meraba kilauannya.

Demi mengapai cita-citanya,bertekad si putera mengharungi juga.Itulah dilema bermain di minda,perlukah si putera melangkah kesana.Atau haruskah dirinya menyerah saja,hidup mewah dalam kratonnya tanpa berjuang mengejar cita kerana takut tewas sebelum sempat menggenggam emas yang diidamnya.

ps: patutkah putera tinggalkan istana yang selamat itu untuk mengejar cita-cita yang penuh berliku.Jika tidak berjaya jawabnya sengsara,tiada jalan pulang.Jika berjaya,kesenangan itu hak milik kekalnya.perlukah dia pergi,atau teruskan saja didalam istana itu tanpa mencuba.