Friday, March 7, 2008

Apeeee Kau Dapat?!

Undilah,Kita semua................... hihi

Aku bukanlah penganalisis politik yang pandai.Entry ni pun tak ada kena mengena dengan mana-mana parti politik.Tetapi dari segi general sudah menampakkan kebengongan orang kita yang terlalu taksub,extreme bila mengikut orang.

Tak kisahlah siapa yang betul atau siapa yang penipu,tapi jangan kita sesama keluarga,bangsa,kaum,agama bertelingkah serupa perang salib.Kesudahannya ada jugak laki bini bercerai bahana benda ni. Yang menang berkempen itu bersenang lenang, bergelak ketawa di'kerusi' itu,yang porak peranda nanti.....KITA.Apeee kau dapat?!

Walau apa pun setakat patut sudahlah.TIba hari tu pangkah,balik dan tidurrr.

SELAMAT MENGUNDI........

31 comments:

m i n e r a l . . . said...

selamat mengundi...
err gulai kawah... nnti check pi penang bawak check nooo
jejejejje

amirahsyuhada said...

saya tak dapat memangkah yang tak best ni...sedih

Puteri Cahaya said...

mak x kuasa nyah..
mak penat tngok ceritera politik ni.. btol kta butaseni, nak pngkah..pngkah jer.
x yah nak berbalah hal politik ni.. ape pun slamat mngundi pd yg dah dftar..
hehe..mak x dftar..nyah.

.:HalogAmora:. said...

jgn jadi kudaaaa...
pangkah balik tido.... pangkah dgn bijak.

butaseni said...

mineral............
orait,no hal.

amirahshuhada.............
boleh pos apee hehe

puteri............
tak daftar?hang under age ka?

halogamora...............
haaa silap tak tulis macam tu hehe
y kuda?

arianna adrizal said...

setuju! :)

Mak Su said...

saya blum cukup umur, tak ngundi.. tapi saya dah tuwa dah

butaseni said...

adrianna adrizal...........
trima kasih,undilah saya sesungguhnya saya becakap benar.kita lawan,kita tentang hahahahahahaha

mak su.........
aih!orang umur 108 tahun pun ada dalam senarai pengundi tau hihiihi
mana ada tuwa

pandagumuk said...

yup2.berpada2 ;)

bintang hati said...

emm..P.Ramlee nyanyi :
"engkau laksana BULAN..."..
mana ada :
"engakau laksana DACING.."

hehehee...

Selamat mengundi BULAN...ok..?
Allahu akhbar..!! 3X

jinggo said...

hahahaha...........
undiiii.......
hihihihiii.......
undi!!!
huhuhuuh.....
undii??

blackpurple @ jowopinter said...

Harap-harap Parti Pundak menang. hehehe!

butaseni said...

pandagumuk......
hehe buat jahat jangan lebih pada skali??

binntang hati.........
rasa-rasa kalau p ramlee mmasih ada,dia undi sape hah?

TAKBIRRR!!! hehehehe

jinggo.........
aku tau hang mesti tidoq punya esok.tgh hari baru nanti cari member nak tengok wayang.hahaha
sapa menang pun sama jugak hampa boleh p tengak wayang time kerja jugak kan?kan?kan?

jowopinter.......
sape ada kat parti Pundekk tu?
Pundek ka Pundak??hahahaha
kang masuk ISA kita.

orang kampung said...

selain pangkah...kita tak leh ke buat awan larat ke, corak corak ke? dah kita suke...kita buat le cantik2...tak leh ke? hahahahhahaha

crunchyahcock said...

kekadang heran tengok orang yg taksub ngan parti... memang la nak 'pemimpin' mereka menang... tapi bila penyokong buat perangai macam orang hilang akal secara automatis buat orang hilang keyakinan pada parti mereka. so...
memimpin menggunakan akal dan jangan memimpin menggunakan nafsu...

nana anak kandung en.shariff said...

setuju sangat sangat.
bergaduh tak profesional lah.

Sastri said...

hmmm... setuju... keekstreman tu tak membawa apa-apa faedah kepada kita... biarlah bersederhana...

butaseni said...

orang kampung.....
kat aloq staq boleh,banyak undi depa ada motif 'itik pulang petang'
pasai tu jabatan kesenian dan warisan hampa aktif hahahaha

ahcock....
ya betolll.

nana anak pak syariff hahaha....
tu bargaduh secara profesionallah tu.

sastri..............
aih berfaedah untuk yang bertanding saja.yang pengundi tu bila lepas election sama saja,rumah naik air jugak hhihihi

tegezoot said...

Sahaja aku masuk Barisan sebab nak pangkah Pas demi Keadilan.

Takbir!!!

iman said...

Salam, apa khabar? mengundi di mana?

Pegawai Khalwat said...

Air dicincang takkan putus.

Tapi kalau laki bini bercerai, bukan lagi air, tapi ais yang berkecai.

Psss.... hang ni, Pundak pun tak tau? Parti Undi Rosak.

jinggo said...

hahaahha
pegawai khalwat.....
dia mana tau pundak niiiiii....
al maklum laaaa........

alan zed said...

ni aper kes ni ? huhu.

Nunn said...

pergi mengundi tapi jangan taksub..
guna akal jangan guna nafsu...
ingat ALLAH tawakal padanya

butaseni said...

tegezoot.............
hang mengucap balik!!

iman.............
saya kawasan anak karpal singh.jagdepp singh.

pegawai khalwat...............
tak amik tau.

jinggo...........
almaklum apa?

alan zed.............
kes melayu yang layu

nunn...........
ya betolll

KAMATO said...

Kadang2 mereka yg cakap banyak tu tak mengundi pun.... apa pun semua dah selesai

mf said...

MusicForum
Akan menganjurkan satu Mini Jamming Session
dan sesi dialog muzik bersama grup NITRUS.

- Utk maklumat lanjut boleh di dapati di www.musicforum2007.blogspot.com

pjoe said...

Kita dapat sebuah PARLIMEN yang hampir seimbang

:)

butaseni said...

kamato............
ya betolll..

mmf..........
nitrus?aku nak buli basist dia hahahaha

pjoe..........
iyeee kampung kau dah slamat,kampung aku dah disebat!!

c.i.n.t.a said...

lps ngundi aritu mmg terus tido.. xdan nk wat benda lain sbb letih beratur pjg sgt. he he..

butaseni said...

cinta....
nasib baik xde gaduh,kan?:D