Saturday, October 27, 2007

Viagra Kucing??

Tanggal malam raya yang ketiga jam 2:54 pagi,sedang kami beramai--ramai melepak kekenyangan selepas acara BBQ iaitu acara tahunan hari raya kami di rumah salah seorang sahabat,tiba tiba terkejut aku melihat sekumpulan kucing yang seolah-olah menghendap kami dari celah celah pokok,atas bumbung dan dari merata arah sambil berbunyi seolah-olah mahu mengawan."ish,takkan kucing-kucing ni jadi Zombie Kampung Dodol kot?"hairan juga aku dengan gelagat kucing-kucing tu.Yang lebih menghairankan aku bila terpandang muka seorang sahabat aku yang agak veteran ni tersenyum.Mesti orang tua ni ada muslihat.

Sambil tersenyum dan berekspressi riak,dia mengeluarkan beberapa anak-anak pokok.
"Hah,kalau hampa nak tau ni lah POKOK KUCING GALAK.Pokok ni memang tumbuh ditepi-tepi jalan ja.Senang ja nak cari,tengok bunga hijau kecik ni.Akaq dia bila kucing-kucing bau,walau dari jauh pun memang depa mai ramai ramai hehehe.Akaq dia jugak adalah ubat,vitamin dan jugak macam tongkat ali untuk kucing-kucing ni."Dan dia menyambung muka riaknya.Kami pun akur dan agak terpegun jugak dengan explaination orang tua ni.Memang kucing-kucing yang menghendap ni kelihatan mahu memakaan akar ini dengan rakus sekali.

Ini adalah rupa pokok kecil itu,lihat bunya kecil warna hijau itu,trademarknya.


Inilah rupa akar yang menjadi ubat dan tongkat ali kepada kucing.


Kemudian,kami pun perlahan-lahan undur dan masuk kedalam rumah untuk memerhatikan gelagat kucing-kucing itu.Bak sekumpulan singa yang mengerumuni seekor rusa yang lemah,kucing-kucing itu berkelahi sesama sendiri untuk merebut 'ubat kuat' itu.Akibat terlalu bising dan sebelum orang kampung bangun dan halau kami dari pulau ni,baik kami halau saja kucing-kucing ni.(tak sempat pulak aku nak ambil gambar)


Inilah hidangan yang berkhasiat untuk kucing.


Sempat lagi kucing liar ni menyambar akar dan cabut lari.

Kata member aku yang riak ni,pokok ni sekarang ditanam secara komersial di negeri Perlis dan dijadikan bahan Kajian (R&D) untuk digunakan oleh manusia pulak.Hmmmm kalau ia terbukti berkhasiat dan tidak memudaratkan kucing-kucing ini,apa salahnya kita pulak cuba.Jangan nanti kita jadi kucing galak selepas makan akarnya sudah.hehehe

ps: kepada Jowopinter, kau tahu tak nama saintifik pokok ni?kau kan raja pokok.hehehehhe

45 comments:

wanie_agk said...

agak2 la, lepas makan tu kucing2 ni jadi popeye x?

amirahsyuhada said...

moral of the story, jaga2 la harpnya tiadalah pokok ini dirumah anda, lebih2 lg kalau anda membela kucing betina yang tidak di mandulkan..bahayaaaa

miss_tree said...

ingatkan pokok misai kucing td..
errr..pokok misai kucing utk apa pulak?
kalau x silap yg ni pun ditanam secara komersial skrg kan..

lindosh said...

isk tu kucen.. kalo manusia makan camne lak ye jadiknye? ehehe

butaseni said...

wanie...........
tu kalau popeye,kalau dia jadi thunderchat mcm mana?

amirahshuhada.......
hehehekalau banyak pun takpe,akar didalam

miss_tree...........
yang tu untuk apa plak?

lindosh..............
hehehehehe ye tak ye plak.makin bahayalah bebudak 8 tahun kat malaysia ni.kan?

jinggo said...

galak betoi kucing-kucing tu........

kidalin said...

http://www.melur.com/myherba.asp?plant_id=133&cat=HERBA

Puteri Ezza said...

Assalamu'alaikum

Amboi, dah berviagra-viagra pulak ye. Huhu. Rafa Green pun ada satu produk ala-ala viagra kucing ni. Tapi khas untuk manusia ler. Hikhik :-) Ada yang berkenan ke?

butaseni said...

jinggo...........
hah galak gila.lepas makann akaq tu taktau depa p cari sapa hahahaha

kidalin...........
thanx for the info.tq sebab lawat gua

puteriezza.............
hehehehehe ade ke?
nak jugaklah hahahaha

Pegawai Khalwat said...

Tapi hang dah gagah, tak perlu viagra kucing semua ni. Dah semula jadi.

Eh... kita bercakap pasai lain ka? Pasai kucing? Ya ya... Tegezoot juga suka kucing. Mungkin dia juga makan akar pokok yang sama.

Pss... bila nak....? gagah dah gagah dah?

Mak Su said...

pokok viagra kucen? dahsat ek... tak tercapai akalku

nelly malas nak sign in said...

kucing pun perlu viagra ker?
bertambah miang la kucing nati

akirasuri said...

Hahak!
Semua muka kucing tu nampak miang..
Meow meowwwww!! Ghhhrrrr!!

Kihkihkih!

butaseni said...

pegawai khalwat...........
aku cuma boleh gagah jika makan muntah hantu.
tegezoot tak payah makan apa pun power:P.
bila nak apa?apa?#*&%$@ bukan diciptakan untuk aku,cuma untuk si dia.

mak su..............
mula-mula akalku juga tak tercapai sehingga malam tu kami dikepung oleh zombie kucing.

nelly...............
ha betol,dengar bunyi pun tahu diorang tengah miang.

akirasuri..............
tu garfield tu kalau bagi makan akar ni mesti dia tak jadi malas lagi dah.

HAnA-Ni-Mo-Nai said...

mana entry lagu jpun?
watashi dh tak sabar nih!

- G O R O - said...

Kaya ciptaan TUHAN.

SubhanAllah.

Thanks berkongsi....Ilmu baru nie.

jinggo said...

eh pegawai khalwat cakap apa tu ha....
aku rasa macam tak berapa nak paham la pulak............
tapi rasa macam paham pon ada jugak.......

blackpurple @ jowopinter said...

Bro', pokok ini nama saintifiknya Acalypha indica . Spesis adik-beradik dia macam Acalypha wilkesiana, Acalyppa hispida kebanyakannya memang banyak ditanam untuk tujuan landskap. Spesis yang ini memang dikatakan ada 'ciri-ciri' fungsi Viagra... :)

Nezjoe said...

kalau kucing bandar nak makan apa dude?
mana nak cari pokok tu?
kasik dia telan sensaoil boleh?
hahaha

btw, satu info yg baru buat aku
thanks dude

Ceera said...

hehehe... saya selalu cabut pokok nie kasuk kat kucing saya.. beli pergi celah2 semak, confirm dorang ikut dan ternyau2 tak sabar, haruslah kadang2 tangan guwe kena gigit sekali masa nak cabut pokok nie... dorang excited giler lepas dapat isap akak pokok nie.. sampai air liur meleleh2, memang ubat aka dadah untuk kucing, hari2 aku rembat pokok nie kasik kucingku...

Sastri said...

ih ih ih... kucing pun ada ubat kuatnya ekkk... keskeskes...

butaseni said...

watashi............
sabaq sabaq.baru nak edit video dan image hehe
wah exited gila dengaq jepun no?hehe

goro.............
ciptaan tuhan untuk dikongsi :)

jinggo...............
kalau tau hang bijak,kalau tak tau hang kurang bijak.

jowopinter............
oooo untuk tujuan kandscape ek?tapi kat sini tumbuh dalam semak je bro.hehehe kau memang dasyat pasal kokok ye bro :)

nezjoe............
hehehe kucing bandar power root lah dude.tak main akar akar ni.

ceera...............
oooooooo rupanya kau memang dah buat lamelah kerja ni?ingat aku yang advance hehehe rupanya perak jugak aku ni.:D

sastri.........
ui adaaaaaaaaaa dengan rakusnya hehe

m i n e r a l . . . said...

errr sy br nk tulis entry psl pokok kucing galak nie, sbb 1st time tgk kucing mkn akar kat perlis aritu... mmg dia mkn dgn lahapnyer, siap gosok2 kat misai lagik akar tu....
heheheh...

Iman Mawaddah said...

Huh..fobia dah dengan kucing hehe

butaseni said...

mineral............
ya memang lahap.hehehe ooo kat perlis memang banyak ka?

iman mawaddah..............
nasib baik awak tak kena kepung macam saya malam tu.

m i n e r a l . . . said...

byk kot... sbb waktu discuss dgn dato kat kedai mamak, dato tu main tarik jer pokok tu tepi jalan yg ade semak2 tu, bukan satu 2-3 pokok dia cabut, siap ade yg ambik bawak balik nk tanam... pastu tuan kedai runsing, kucing dah mula banyak datang lepak heheheheh..

butaseni said...

mineral............
hahahahahahahaha memang dah jadi macam crita zombie kampung pisang ni hahahahaha

waterlily said...

Salam Suadara BS,

Pertama kali berkunjung ke blog anda ....bagi seorang peminat seni -rasa sungguh teruja.....ternyata anda bukan buta seni seperti yang anda dakwa.

Cerita pasal pokok ni..ekeee...teringat kat kucing2 yang pernah saya bela masa kat kg dulu...meleleh-leleh air liornya kut dapat akar pokok ni.....will link u to mine. Salam networkig.

Suka seni...walaupun memang rabun2 sikit pasal seni. :P

Anonymous said...

[url=http://www.xbox360achievements.org/forum/member.php?u=259462]buy mexitil online[/url]

Anonymous said...

butaseni.blogspot.com is very informative. The article is very professionally written. I enjoy reading butaseni.blogspot.com every day.
payday loans
payday advance

Anonymous said...

http://markonzo.edu http://blog.bakililar.az/flagyl/ http://www.projectopus.com/user/53177 http://www.ecometro.com/Community/members/percocet-without-prescription.aspx synthetics http://www.netknowledgenow.com/members/effexor-side-effects.aspx

Anonymous said...

http://mrfox394.vox.com/library/post/megan-fox-naked.html , http://paris-hilton-sex-tape.com/2010/08/15/megan-fox-naked
megan fox naked pictures Megan Fox born as Megan Denise Fox on May 16th, 1986 in Rockwood, Tennessee is a famous and beautiful American actress and model. Megan Fox, the stunning beauty was born to Darlene Tonachio, a former Roane County Tourism Director in Tennessee. Megan Fox is of French, Irish and Cherokee descent. Megan Fox has an older sister and grew up in a poor family. Megan began taking dancing and acting lessons since she was five in Kingston. She later moved to Florida and continued taking her dancing and acting lessons while finishing her high school studies at the same time. the role of ‘Sydney Shanowski’ in 29 of its episodes running from 2004-2006. Megan [url=http://mrfox394.vox.com/library/post/megan-fox-naked.html] megan fox naked [/url], [url=http://paris-hilton-sex-tape.com/2010/08/15/megan-fox-naked] megan fox naked [/url]
She’s just like a very young Angelina Jolie (and we all know how HOT Angelina is). But don’t get me wrong, Megan possesses a sex appeal all her own. megan fox naked pics
[url=http://plone.org/author/jblackjms] megan fox naked photos [/url], [url=http://profiles.tigweb.org/peterblack294] megan fox naked [/url]
http://plone.org/author/jblackjms , http://profiles.tigweb.org/peterblack294, [url=http://paris-hilton-sex-tape.com] paris hilton [/url]
The votes have been tallied, and who did the internet choose as the Best Sci-Fi Actress of 2009? Of course it was Megan Fox, that shining cudgel of brilliant Shakespearean acting ability, and tits. She won over Katee Sackhoff and Lena Headey (Terminator: The Sarah Connor Chronicles). megan fox fully naked

Anonymous said...

I merely wished to officially say "Hi there" to everyone here. In my opinion , that this appears like an unusually appealing place to be online.

I cannot wait to begin. Do you have any sort of guidance for someone in the beginning stages? Any certain section that you would advise more versus others to begin?

I want to to share with you a quote that i have often found to be tremendously motivational in order to start formal introductions:

[quote]Never believe in mirrors or newspapers. ~Tom Stoppard[/quote]
Greetings,
Mark

Anonymous said...

"Staropolskim obyczajem,
gdy w Wigilię gwiazda wstaje,
Nowy Rok zaś cyfrę zmienia,
wszyscy wszystkim ślą życzenia.
Przy tej pięknej sposobności
i ja życzę Wam radości,
aby wszystkim się darzyło,
z roku na rok lepiej było."

[url=http://www.karty-swiateczne.com]kartki świąteczne[/url] - kartki świąteczne
NIECH MIKOŁAJ PRZYNIESIE CI PEŁEN WOREK SZCZĘŚCIA I POCIECHY DLA SERCA!

- Żyj z rodziną i przyjaciółmi w zgodzie i pogódź się z nimi nawet jeśli to niemożliwe!

CZAS ŚWIĄT TO OKRES WIARY, NADZIEI, POJEDNANIA I WYBACZANIA!

Niech nadchodzące święta, pełne rodzinnego ciepła i odpoczynku, napełnią Was prawdziwą radością i pokojem. Niech będzie to dla Was chwila wytchnienia od codzienności, chwila refleksji i dobrej nowiny, która wyzwoli to, co najlepsze i da siły do podejmowania nowych zadań na cały zbliżający się nowy rok

viagra online said...

Thank you for sharing to us.there are many person searching about that now they will find enough resources by your post.I would like to join your blog anyway so please continue sharing with us

Anonymous said...

HI [url=http://www.postawgo.com]postawgo[/url], check up on my site.

herbal viagra said...

Wow, nice post,there are many person searching about that now they will find enough resources by your post.Thank you for sharing to us.Please one more post about that..

Anonymous said...

xanax buy online no prescription xanax drug screen results - xanax xr

Anonymous said...

sell [URL=http://jacket-dresses.net/]moncler outlet[/URL] , for special offer tsrmBWvN [URL=http://jacket-dresses.net/ ] http://jacket-dresses.net/ [/URL]

Anonymous said...

check pcPDaEHD [URL=http://www.top--designer-brands.net/]7 star replica handbags[/URL] online wghtzfET [URL=http://www.top--designer-brands.net/ ] http://www.top--designer-brands.net/ [/URL]

Anonymous said...

http://site.ru - [url=http://site.ru]site[/url] site
site

Anonymous said...

sell yDMlEtxR [URL=http://www.hermes-birkinprice.weebly.com/]hermes handbags outlet[/URL] to get new coupon DPhNwUcz [URL=http://www.hermes-birkinprice.weebly.com/ ] http://www.hermes-birkinprice.weebly.com/ [/URL]

Anonymous said...

Fork out loan has to be are left in their the amount of money age, determine whenever you of capital is the problem for you. He or she is required to load an online form with some personal information and then ship it towards lender. There are a few demands though, that should be fulfilled, in order to meet the requirements for the payday advances. instant payday loan With rapid disbursal system, you could expect money in your account within working hours.

Anonymous said...

To make sure free from several obstacles which are entailed while in the traditional lending system. World-wide-web is the heart of all exercise and it allows you to find help out with no time. Only after them you will be far more for many of us some the primarily information concerning ones budgeted fees all in one place. instant payday loans Because installment financial loans for low credit score go, they're extremely adaptable, and easy to receive approved.

Mrs.Irene Query said...

MY TESTIMONY FROM A LEGITIMATE MONEY LENDER

Hello Everybody
My name is Mrs.Irene Azlin. I live in Malaysia and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $70,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 4 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of$70,000.00. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs.Irene Azlin, that refer you to him. contact DR KELLY WILLIAMS,via email:(kellywilliawsfinancial@gmail.com) Thank you.