Wednesday, December 9, 2009

Penulisan Teramat Jujur

Seorang kawan pernah bertugas sebagai guru di kepulauan Borneo.Banyak cerita gelagat bebudak yang lawak gila pernah dikongsi.Ini antara yang paling dia ingat.Seorang guru seni yang terpaksa mengajar Bahasa Malaysia.......parah mamat ni.


Sungguh jujur penulis ini,kalau Faisal Tehrani tengok pun mesti dia terancam hehehe

24 comments:

Pegawai Khalwat said...

Buat monolog bagus nih!

@xiM said...

aku memang suka karangan nih!!lawak gila babeng!!haha

Butaseni@Wan Raja said...

PK.........
ya,orang yang paling sesuai bawak ialah tokmo

Axim........
hahaha ya bro.aku siap save kat desktop hehe

.:HalogAmora:. said...

sangat jujur! dh mcm bunyi certot komedi pun ada gak nih. haha

Anonymous said...

hahahaha....status hang ni aku baca kat kopitiam...dok gelak sowang2..hu huuuu....


wak

KAMATO said...

kalau ada 10 murid macam ni, bisa gila

m i n e r a l . . . said...

ermmm ikhlas penulis muda ini... ikhlas juga markah yg diberi jejejejeje.....sabar jelahhh

elo bro... hang dok mana la nie...
mai la pekena teh tarik ka jejejeje.

puteri_cekak said...

macam kenai...sama ja ngan email..4ward

Butaseni@Wan Raja said...

halogamora....
certot hehehe ni pun lawak ni hehe

wak...
ya hang pun jujur di kopitiam hahahah

kamato.......
ha memang member aku kata ada 10 mcm tu

mineral........
ya,aku dok USJ sekarang,lu kat mana?jom!

puteri cekak........
org tu yg send kot,ada byk lagi

amirahsyuhada said...

haha, teringat masa saya mengajar kat sabah dulu, memang macamni lah bebudak tulis, gelak sakan setiap kali tanda kertas exam.

Pyanhabib said...

dah nak masuk tahun 2011 dah ni...

Butaseni@Wan Raja said...

amirahsyuhada....
ya,mcm2 hal.

Osman tikus....
hahahahhaa ya ya bang,ada idea dah,esok saya tulis hahaha
salam bang

Butaseni@Wan Raja said...

2011 dah?bang,2010 sape menang world cup?

guerra sagrada said...

hahahaha, x larat aku gelak baca karangan budak tu... dolu2 ada gak budak2 india dalam kelas waktu aku drjah enam dolu tulis karangan jenis mcm tu la, wahahaha... lawak bunyi dia bila kita kena tukar kertas n tanda karangan depa...

Bunga Rampai said...

Kejujuran - itulah yang diperlukan dan merupakan intipati dalam setiap perlakuan kita. Apa lagi untuk seorang bintang filem, kejujuran melakonkan wataknya menyerlahkan lakonannya dan meyakinkan penonton.

Saya dah tonton Anak Mamak Menantu Mami dan nak bagi pandangan peribadi sikit ni - saya puji lakonan Wan Raja yang sangat baik, tapi pada masa yang sama masih ada kekakuan pada lakonan, dan ekspresi wajah tidak mantap.

Bagaimanapun, saya amat percaya, dengan pekej komersial diri yang sedia ada dan jika Wan Raja sentiasa berusaha memperbaiki mutu lakonan, Wan Raja boleh menjadi bintang yang bergaya satu hari nanti!

Salam Cik Abang Butaseni, Cik Kak doakan yang baik-baik saja. Sentiasa buat yang terbaik ya! Cik Kak memerhati dari jauh ;)

m i n e r a l . . . said...

USJ tak jauh la... puchong.... tempat aku lastik anjing zaman sekolah tu kekekekek...

ada masa setttttttttttttt.... bole tgk worldcup sama2...hauhauau

butterandbanana said...

eii buta, selamat hari raya..

faridmw said...

salam..
pasti guru ni senyum dalam ketakutan.. sbb anak muridnya pandai lagi.. heheh... (lawak ja) hehehe ... sabar jela..

manasse said...

Wah..

azlin halida ramli said...

best yea.........

Anonymous said...

It's hard to come by knowledgeable people on this subject, however, you seem like you know what you're talking about!
Thanks

Feel free to visit my web-site; http://article-club.info/

Anonymous said...

Whats up very cool website!! Man .. Beautiful .
. Amazing .. I will bookmark your web site and take the feeds also?
I'm satisfied to search out so many useful information right here in the publish, we'd like
work out extra techniques in this regard, thank you for sharing.

. . . . .

my web blog microsoft registry cleaner

Mak Su said...

tekantut saya dibuatnya

Obat Tradisional Ambeien paling Ampuh said...

nice